zondag 21 november 2010

Stadsbank

Op vrijdag 19 november was ik voor een bestuursvergadering van de Stadsbank in Enschede. Op enige ergernis na over de bereikbaarheid van Enschede kwam ik vol goede moed aan op het hoofdkwartier van de veelbesproken Stadsbank.
Zonder u te vervelen met de agenda van de vergadering kan ik melden dat het een stuk beter gaat met de Stadsbank en dat aan de stroperigheid van de dienstverlening een eind lijkt te komen na het nemen van een aantal maatregelen. Met dank aan de Gerco Mons van de Gelderlander die met een diepgaand onderzoek heel wat wantoestanden en misverstanden aan het daglicht bracht.
De conclusie dat alleen de krant nodig was om de problemen op te lossen en dat het bestuur de laatste jaren heeft zitten slapen lijkt voor de hand te liggen. Niet terecht zoals blijkt uit alle artikelen en rapporten. Net zo min is het terecht om te veronderstellen dat alles nu is opgelost. De genomen maatregelen dienen doorlopend gecontroleerd te worden op effectiviteit. Pas over een half jaar zal duidelijk zijn of we echt op de goede weg zijn.

Het Algemeen Bestuur kon zich snel vinden in de door het Dagelijks Bestuur aangekondigde zaken. Het leek wel een formaliteit.
Opvallend was dat de vergadering uiteindelijk korter duurde dan de reistijd die ik nodig had om in en uit Enschede te komen. Ook opvallend dat ik nog maar enkele maanden geleden Enschede met een heel ander gevoel verliet.

Geen opmerkingen: