donderdag 9 januari 2014

Goede Voornemens

Al half december zou ik de basis leggen aan mijn eerste Goede Voornemen voor 2014: een gedegen Kerstkaarten administratie. Altijd leuk om iets te krijgen maar iets (op tijd) de deur uit doen wil hier niet altijd lukken. Geboortes, jubilea of verjaardagen, het gebeurt nog wel eens dat een kaartje op het dressoir blijft staan. Geen postzegel of een incompleet adres. Beter laat dan nooit maar enige verbetering moet mogelijk zijn. Het afgelopen jaar kregen we zoveel kaartjes met beterschap-wensen dat een advertentie in de krant bijna een optie werd. Het internet biedt ook mogelijkheden maar juist een kaartje krijgen is zo leuk. Ik wilde het daarom goed aanpakken. Eerst maar eens adressenbestand aanmaken. Al snel bleek dat onbegonnen werk: meer dan 300 mensen wilden we graag het beste wensen. De rest van de middag werd het druk met onderbouwen en motiveren van de adressenkeuze voor een kaart of 60. Het feit dat we van sommigen geen adres wisten bleek ineens een voordeel. In 2014 ga ik het beter doen: de adressenlijst in Outlook is al klaar. Helaas kreeg deze inspanning een bizarre en bijna ongeloofwaardige wending. Fredie gooide per abuis de stapel "zonder postzegel" als eerste in de brievenbus. Uiteraard vergoeden we de strafporto maar ik kan me zo voorstellen dat de adressenlijst nu al korter kan worden gemaakt....

Interview Gelderlander
De journalisten Mirjam Szalata en Gerco Mons benaderden mij voor een interview in de Gelderlander. Mijn partij Lokaal Belang heeft rond de kerst bekend had gemaakt dat ik lijsttrekker ben voor de verkiezingen in maart waarbij de komende weken bepalend zullen zijn hoever ik hersteld ben. Hoewel iedere lokale politicus de krant wel eens haalt en ik ooit een paginagroot Telegraaf interview had over leefbaarheid waren de reacties op dit artikel overweldigend en voor mijn gezin ontroerend. Vooral de wijze waarop de journalist het heeft geschreven leverde een stroom aan reacties in mijn mailbox, brievenbus, Facebook en Twitter op.
Opnieuw wil ik iedereen danken voor de steunbetuigingen bij de ziekte van Fredie en van mij. Tegelijkertijd hoop ik dat al die andere mensen die ziek zijn of in een gelijksoortige situatie zitten maar minder "in the picture" zijn dezelfde ondersteuning mogen krijgen.  

Goede Voornemen 2
Een tweede Goede Voornemen sneuvelde meteen in de eerste week van 2014. Ik wilde flink orde scheppen in mijn mailbox zonder de door "organisatie-coaches" geadviseerde methode om alles (zelfs ongelezen) te deleten en met een schone lei te beginnen.  Inmiddels lig ik een weekje achter en jaar is niet eens koud begonnen...



 PS: In overleg met Carla Oosterhoff heb ik een kleine aanpassing gedaan in mijn stuk over het overlijden van haar Willem Pasman. Ze laat verder weten dat er ter zijner tijd op de Paasberg een herdenkingsboom wordt geplaatst.

Geen opmerkingen: